Pavel Trojan Jr.


Od pěti let se pod vedením profesorky Magdy Jiříkovské věnoval hře na klavír. Hudbu začal komponovat během studií na gymnáziu, kdy podle stejnojmenné knihy Romaina Rollanda napsal muzikál Petr a Lucie (2000). Povzbuzen vřelým přijetím se rozhodl skladbu studovat – byl přijat na Pražskou konzervatoř do třídy profesora Eduarda Douši. Vedle komorní tvorby složil také hudbu k několika francouzským animovaným filmům a dokončil druhý muzikál – Alena (2002). Jako svou absolventskou skladbu napsal Vokální symfonii R.U.R. (2006) pro soprán, mezzo-soprán, baryton, smíšený sbor a symfonický orchestr volně inspirovanou Čapkovým dramatem. Ve studiu skladby pokračuje u prof. Václava Riedlbaucha na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze (HAMU), kde absolvoval také obor Hudební management. V současné době studuje také dirigování na Pražské konzervatoři pod vedením profesorů Košlera, Farkače a Němcové. V lednu 2012 úspěšně absolvoval s Talichovým komorním orchestrem, kde také v premiérovém uvedení zazněla Fantazie pro housle a orchestr mladého skladatele Jiřího Kabáta.
Pro slavnostní otevření evangelického kostela Jana Milíče z Kroměříže na pražském Chodově napsal kantátu Milicius (2007). V červnu 2009 zazněl v premiérovém nastudování Symfonického orchestru Českého rozhlasu v pražském Rudolfinu jeho písňový cyklus Julie – Jane zkomponovaný na texty britského básníka Thomase Hardyho. V dubnu 2010 byla poprvé uvedena jeho Sinfonietta pro komorní orchestr volně inspirovaná Bulgakovovým románem Mistr a Markétka.
Na přelomu let 2008 a 2009 studoval několik měsíců skladbu pod vedením prof. Juliana Philipse v Londýně, kde také složil hudbu k tanečnímu představení Pecking Order (v londýnském divadle The Place).

Komponuje hudbu k divadelním inscenacím, především režiséra Pavla Ondrucha – Julius Zeyer: Sulamit (2010), Dario Fo: Náhodná smrt anarchisty (2010), Karel Čapek: Bílá nemoc (2010), Joe Penhall: Bavič (2011), Emily Brontëová – Pavel Ondruch: Na větrné hůrce (2011); v uplynulé sezóně byly  ve Východočeském divadle  Pardubice uvedeny Trójanky (2011), které pojal jako scénický melodram. Zkomponoval také hudbu k inscenaci Goldoniho Poprasku na laguně (režie Kateřina Glogrová, Divadlo DISK) či k filmu Davida Krále Rok 66 (2010).

Od dětství hrál v divadle – začínal coby člen Dětské opery Praha na půdě Divadla Kolowrat, později se objevil v hlavních rolích muzikálů Rychlé šípy a Bylo nás pět (uváděno v Divadle Na Vinohradech a ve Stavovském divadle). Věnoval se také televiznímu herectví – v České televizi ztvárnil hlavní roli v seriálu Karla Smyczka Dobrá čtvrť, později účinkoval v seriálu Pojišťovna štěstí. Vystupoval také v představeních pražského Divadla Viola.

Comments are closed.